SkaitMENINIS muziejus

1Nuo spalio iki gruodžio gimnazijos bibliotekoje veikė papildytos realybės kambarys „SkaitMENINIS muziejus“. Dalyviai, norintys išbandyti skaitmeninio muziejaus galimybes, privalėjo turėti bent vieną išmanųjį telefoną, į kurį iš Google Play parduotuvės reikėjo parsisiųsti nemokamą programėlę „SkaitMENINIS muziejus“. Patalpa užrakinama ir raktas randamas tik tuomet, kai nuskenavę ir atgaivinę visus objektus dalyviai išsprendžia mįslę.

Projektas „SkaitMENINIS muziejus“ leido „patirti eksponatus“. Eksponatai čia pateikiami naudojant papildytos realybės (augmented reality) techniką, kurią visame pasaulyje išpopuliarino žaidimas „Pokemon go“ ir Snapchat socialinis tinklas. Tik vietoje to, kad pasipuoštų žaismingomis gyvūno ausytėmis, Lietuvos muziejiniai ir kultūros eksponatai čia atgyja ir ima sąveikauti su dalyviais. Nukreipę telefono kamerą į norimą objektą pamatome, kaip, pavyzdžiui, iš plakato išskrenda Dariaus ir Girėno lėktuvas Lituanica, kaip į tuščią plakatą įžengia velnias ir ten padeda Puntuko akmenį. Realus pasaulis susimaišo su virtualiu, telefonas leidžia pažaisti su tikrove.
Projektą finansavo Lietuvos kultūros taryba.

Bibliotekininke Rūta ir
informacinių technologijų mokytoja Vaida